luni, 17 decembrie 2007

De-a v-ati ascunselea.

Am fost furata. Nimic romantic, cel mult amor prietenesc.
I
Un drum lung. De fapt nimeni nu stia dupa primii 5 kilometri cat mai avem pana la destinatie, care era de fapt destinatia si ce zi e. Masa moale si lipicioasa care la interactiunea cu parbrizul buzului se transforma in gheata opaca ne-a facut sa nascocim moto-ul plimbarii: NU Petrom, ci MOL. Dupa multe minute scurse in ceata, in spatele zgomotului si al parbrizului mat, ajungem la mol. Nu - mancare, Nu - apa de parbriz, Nu - aer/apa pentru masini. Buuun, zicem calmi. Ne mai ascundem pentru o inhalare a calmului si intram in urmatoarea benzinarie, Petrom. 5 litri de apa pentru parbriz va rugam. O spranceana ridicata si-un bon fiscal. Din acel moment soseaua a fost complet uscata. Nu ne-a deranjat.
II
Pasi maruntiti de ger, putina zapada, mult sub asteptarile noastre, o usa care s-a sprijinit de noi din prima clipa in caderea ei lenta, de cativa zeci de ani.
Prima casa sibiana autentica in care am intrat, nedecomandata, cu ferestre piersicii, cu dusumea in 2 nuante si sute de metri patrati, cu lumina dulceaga si muuuulte calorifere. Paturi puzzle-uite din alte paturi mult mai mici, 10 servetele parfumate si 3 pahare de suc de mere pfanner.
N-am iesit o vreme, recunosc ca a fost acea inclestare de-un loc, cu ochi mariti pentru a incapea planul arhitectural gandit doar.
III
Cea mai friguroasa iarna din Siubiu 2007 si noi cu tinte indepartate, nu prea buni tragaci. Am exersat cu ceai fierbinte si pana la Art Cafe, am intrat in vreo 5 cafenele sa ne re-cunoastem membrele. Ceai mult si-un strop de lichior. Slagare din 90 sau jazz in surdina. Numai bun.
IV
Interviuri pe minimal, sa nu ne-auda vecinii, vorbe de duh si divulgarea numelor. Stiam inca cine suntem, dar am uitat curand pe scarile intunecoase ale spalatoriei auto Balanta. Sibieni neprietenosi pe care i-am facut sa rada invitandu-i sa stea la locul lor. Pecetea pe usile inchise si pantoful cenusaresei pierdut in zapada necalcata. Muzica, dor de internet si de el/ea.
V
Am uitat tot.
A fost frumos.
Si poze...

Multumesc.

Niciun comentariu: